گروه رایان پرداز

  • کامپیوتر رایان پرداز خوی
  • اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً .

    بسیاری از کاربران موبایل (مخصوصا موبایل های اندروید) وقتی میخواهند با موبایل خود به یک مودم WiFi متصل شوند، با چنین خطایی مواجه میشوند:

     

    Authentication error occurred

     

    یا اگر زبان گوشی فارسی باشد، خطا به این صورت نمایش داده میشود:

     

    مشکل تایید اعتبار

     

     

    این خطا چیست و از کجا ناشی میشود؟ و برای برطرف کردن آن چه کاری میتوان انجام داد؟

     

    لازم است بدانید که این خطا یک خطای رایج در اتصال به شبکه وای فای است. یعنی مخصوص موبایل نیست و ممکن است برای لپتاپ و سایر دستگاه هایی که میخواهد به صورت بی سیم به یک شبکه متصل شوند نیز رخ بدهد.

     

    در مورد موبایل ها، مشکل تایید اعتبار (Authentication error) وقتی ظاهر میشود که مودم، از برقراری ارتباط میان موبایل شما و خودش جلوگیری میکند. همانطور که میدانید مودم های وای فای دارای سیستم رمزنگاری برای حفظ امنیت هستند. یعنی بدون تایید مراحل امنیتی، اجاره دسترسی را نمیدهند.

     

    در مورد مودم های خانگی یا اداری WiFi، تایید امنیتی معمولا فقط رمزو عبور (پسورد وای فای) است. یعنی هر موبایلی که رمز صحیح WiFi را وارد کند میتواند به مودم و از آنجا به اینترنت متصل شود.

     

     

    مشکل تایید اعتبار (Authentication error) معمولا به این دلایل ظاهر میشود:

     

    1. تاریخ و ساعت موبایل تنظیم نیست

    برای برخی از مراحل تایید هویت موبایل شما توسط مودم، لازم است که ساعت و تاریخ در موبایل شما به درستی تنظیم شده باشد. (البته تنظیم دقیق ساعت ضروری نیست)

     

     

    2. رمز وارد شده اشتباه است

    وارد کردن پسورد اشتباه، رایج ترین دلیل مواجه شدن با مشکل تایید اعتبار است. لازم است بدانید که پسورد نسبت به حروف کوچک و بزرگ حساس است. همچنین در هنگام وارد کردن پسورد دقت کنید که زبان ورودی روی فارسی تنظیم نباشد. (حتی اگر پسورد عددی باشد)

     

    در هنگام وارد کردن پسورد وای فای در موبایل، گزینه ای وجود دارد که با تیک زدن آن میتوانید رمز را در هنگام ورود مشاهده کنید. به این ترتیب جلوی اشتباه گرفته میشود.

     

     

    3. اختلال در مودم

    گاهی اوقات رمز را درست وارد میکنید، ولی باز هم با مشکل تایید اعتبار (Authentication error) مواجه میشوید. در این مواقع ممکن است اشکال به دلیل تداخلی در مودم باشد. در موبایل خود شبکه مورد نظر را حذف کنید (Forget Network) و با اسکن مجدد، دوباره آن را اضافه کنید. سپس سعی کنید به آن متصل شوید.

     

    همچنین درصورت امکان، مودم را یک بار خاموش و روشن کنید. احتمالا مشکل برطرف خواهد شد.

     

     

    رمز مودم خود را فراموش کرده اید؟

    ما فقط یک بار رمز مودم را تعیین میکنیم و یک بار هم آن را در موبایل خود وارد و ذخیره میکنیم. بعد از گذشت چند ماه، ممکن است رمزی که تعیین کرده بودیم را فراموش کنیم. در این صورت لازم است که رمز مودم خود را تغییر دهیم.

     

    معمولا برای تغییر رمز مودم، باید رمز قبلی را بدانید. ولی اگر آن را فراموش کرده اید، میتوانید به صورت سخت افزاری مودم خود را Reset کنید. به این منظور یک دکمه کوچک Reset در پشت مودم وجود دارد. آن را بفشارید و چند ثانیه نگه دارید. یا اگر به جای دکمه، یک شکاف وجود دارد، باید با میله نازکی (مثل گیره کاغذ) دکمه درون آن را بزنید.

      

    • نوین پرداز

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.